כהורים אנו חווים את ילדינו דרך כל קשת הרגשות: שמחה, כעס, תסכול, התרגשות, גאווה, פחד, סיפוק, ועוד.. ילדינו הם ההמשכיות שלנו, ולעיתים אנו טועים לראות בהם את הדרך שלנו לממש מיני דברים שאנו לא חווינו או השגנו ..אז לא פעם אנחנו באים עם "שק ציפיות" מסוים שיתאים לנו- לאופי שלנו, לכישרונות שלנו, להישגים שלנו וכו'.. אבל מה קורה שילדינו האהוב אינו "עומד בציפיות"? כשאנחנו לא יודעים מה לעשות וכיצד לגרום לו להרגיש יותר טוב- פיזית ונפשית? כשאנו מוצאים עצמנו חסרי אונים מול הדבר הכי יקר לנו? אז יש מה לעשות!! "כאשר עומדים מולה בצורה נכונה, אי יכולת הופכת לתמריץ להשגת מטרה עליונה"- אלפרד אדלר דרך הטיפול ברפואה הוליסטית לילדים אנו מסתכלים על תפקודו של הילד כמכלול המשלב מוטוריקה, תזונה, בריאות וחולי, שינה וחינוך ואווירה ביתית. בטיפולים המוטוריים למשל, אנו עומדים מול הילד באופן פרטני ומחזקים את יכולותיו המוטוריות- או משפרות את יכולותיו הגופניות, את הביטחון העצמי שלו, את רמת המוכנות והמוטיבציה שלו, את תפקודו הנפשי ועוד.. אבל איפה אתם, ההורים, משתלבים בתהליך זה..?? כאן נכנס אספקט האווירה הביתית.. מעורבותכם, ההורים, בטיפול בילדיכם הינו בעל חשיבות גדולה ביותר. הילד מעריץ אתכם וצמא תמיד לאישורכם, לחיזוקים, לשיתוף פעולה, לתשומת לב ולזמן משותף. בשיתוף פעולה שלנו, המטפלים, עם ההורים התוצאות מהירות ואפקטיביות יותר, שיתוף הפעולה עם הילד במהלך הטיפולים פורה, בטחונו עולה ויש תחושת סיפוק וגאווה הדדיים. "המחנך חייב להאמין בכוח הטמון בתלמידו והוא חייב להעסיק את כל אומנותו בניסיון להביא את תלמידו לחוות את הכוח הזה" – אלפרד אדלר אז מה צריך לעשות?

  • הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להקדיש לילדיכם זמן. אני בטוחה שסדר היום שלכם עמוס, אולי יש עוד ילדים בתמונה, עובדים מאוד קשה.. למרות זאת נסו לפנות לעצמכם זמן מסוים במשך היום כדי לעבוד עם הילד על "נקודות החולשה" שלו ולהפוך אותם ל"נקודות החוזק" שלו. עצם הקדשת הזמן יכולה להביא לתוצאות טובות.
  • ככל שמתאפשר, חשוב ששני ההורים יהיו מעורבים בתהליך. הילד מחפש את שניכם, רוצה לראות את תגובות שניכם ומחפש את אישור שניכם. תנסו כמה שאפשר לאפשר לו זאת.
  • נסו בכל רגע פנאי שיש לכם לאתגר את ילדכם בדברים שהוא אוהב אך אולי קשה לו איתם קצת.. העבירו לו חיזוקים שונים ותראו לו שאפשר גם אם קשה.
  • הכילו את הקושי של הילד שלכם וחזקו אותו על המאמץ שהוא עושה. אפשרו לו להבין שאתם איתו, חווים איתו את הקושי ומאמינים ביכולת שלו להתמודד- זהו ערך עליון בחינוך שתוכלו להעניק לו.
  • בכל פעם שמתאפשר (בדרך לגן או מהגן) כנסו לגן שעשועים ואתגרו את הילד בדרכים שונות במתקני השעשועים, תנו לו חיזוקים כשעושה דברים מאתגרים- דבר זה גם יעלה את ביטחונו העצמי וגם יהווה לכם כזמן איכות.
  • נצלו את זמני הפעילות הקבועים בסדר היום שלכם לפעילות משותפת- בזמן המקלחת או האמבטיה, בזמן ארוחת הערב, בזמן קיפול הכביסה או ניקיון הבית- אלו הזדמנויות מופלאות לחזק את הילד ואת הקשר בינכם.
  • התמידו ודבקו בתוכנית העבודה הביתית שהמטפל העביר לכם. בנוסף לכל הדברים הפשוטים והמהנים שנתתי כאן, יש לדבוק במטרות הטיפוליות שהגדרתם עם המטפל שלכם.

תמיד תזכרו- אנחנו כאן בשבילכם אבל המטרה לא תושג אם לא תהיו כאן איתנו. שרון לסרי, צוות המטפלים  

לפרטים צרו קשר

דילוג לתוכן