בעקבות הפוסט הקודם שאלה אותי אמא את השאלה החשוב הזו:

התינוק שלי ישן 10 שעות רצופות אבל מ-23:00 ועד 09:00- האם זה בסדר?

את תשובת אצרף לפוסט:

אמא יקרה, בנך אמנם ישן שינה ארוכה ללא יקיצות וזה נהדר! אבל, שעות השינה שלו אינן מאוזנות. אסביר למה כוונתי ואתמקד בשני היבטים עיקריים: 

1.      שעות הפרשת המלטונין- ההורמון המשרה שינה, מתחילות עם רדת החשיכה ומגיעות לשיאן בסביבות השעה 02:00 לפנות בוקר. כלומר, בנך נהנה מ-3 שעות בלבד של הפרשת מלטונין איכותית. ומדוע זה חשוב? כי הפרשת המלטונין מאפשרת לנו שינה ארוכה במהלכה מתרחשים המון תהליכים פיסיולוגיים- גדילה, השקטת מערכות כגון מערכת העצבים ומערכת העיכול, בריאות- מערכת החיסון פועלת בלילה בזמן ששאר המערכות שקטות, הטמעת תהליכי למידה שהתרחשו במהלך היום ועוד ועוד. כלומר- בנך אמנם ישן הרבה שעות רציפות אך רובן אינן בזמן התומך בתהליכים אלו.

2.      שעת הבוקר מתחילה עם שעת הזריחה. לאט לאט הטבע מתעורר, מכין עבורנו את ה"קרקע", ובהדרגה גם אנחנו מתעוררים. הפרשת הורמוני העוררות מתייצבת והנה אנו כבר ערוכים ומוכנים לקראת היום. אלו שעות של חסד- מערכת העיכול מתחילה את פעילותה (סביב השעה 07:00 בבוקר), השמש בשיא רכותה. בנך מתעורר רק בשעה תשע כלומר, מתחבר לפעילות היום רק לקראת עשר ולמעשה מפספס שעות עירות ופעילות איכותיות. שעות בהן גופו אמור להיות בשיא כוחו, בשיא יכולתו לחקור את העולם, להתפתח ולגלות את עצמו.

אם כך מה נכון לעשות?

לנסות לשנות את קצב הפעילות לקראת שעת השקיעה. סביבה רגועה תאפשר הורדת הורמוני  עוררות והפרשת הורמון מלטונין. אז ניתן יהיה להקדים את שעת השינה בהתאם. בהדרגה, יקדים התינוק את שעת ההתעוררות ויהנה מכל הטוב והשפע שהבוקר יציע לו.

בהצלחה ולילות נעימים,

טל

לפרטים צרו קשר

דילוג לתוכן