ארוחת הערב אצלהם הייתה מאז ומתמיד מאבק, וששאלתי אותם בפגישה מה הכי מטריד אותם, הם דברו על קשיי האכילה של אלון.

אלון בן השנה מסרב לשבת בכסא האוכל והנסיונות להושיב אותו מלווים בהתנגדויות גדולות. אחרי נסיונות אין סופיים להושיב את אלון בכסא האוכל אמא שלו מצאה שאם שמים לו שירים בנייד הוא מצליח לשבת כמה רגעים רצופים, וכדי להפוך את הרגעים האלה ליעילים, היא מאכילה אותו. אלון מעדיף לאכול מרקמים רכים מה שמאד מקל על ההאכלה שלו.

הבעיה  היא שמכיוון שכל הסיפור מחזיק דקות ספורות אלון לא מצליח לאכול כמות שמשביעה אותו. אז אחרי שהוא דורש לרדת מכסא האוכל מנסה האם בכל דרך אפשרית להציע לו עוד קצת אוכל. ומכיוון שאלון מעדיף להיות בתנועה ולהסתובב כל הזמן- גם אמא שלו מוצאת את עצמה מסתובבת אחריו בניסיונות להאכיל אותו. אבל אז, מכיוון שהוא לא אוכל כמויות מספיקות, במהלך הלילה הוא רעב. ואמא שלו שחוששת למשקל שלו, נותנת לו שני בקבוקים בלילה להשלמה.

הם כמובן כבר ניסו הכל, והתייעמו וקיבלו הדרכות- אבל שום דבר לא קרה.

כל זה היה לפני חודש.

מאז, אלון יושב בשולחן וכסא קטנים, מותאמים לגילו ואוכל ארוחה מלאה באופן עצמאי.

אז מה גרם לשינוי?

כמה דברים:

  1. קודם כל ההבנה שגם ההרגלים של אלון וגם ההרגלים של ההורים שלו תרמו למצב. ההרגלים של אלון היו ברורים להורים אבל הם לא שמו לב לכך שגם הם מתנהגים באופן קבוע וחזרתי כל יום- הניסיונות הקבועים להושיב בכסא האוכל, השירים בנייד, האכלות, ההסתובבויות, האכלות הלילה- הם חלק מהשגרת ההאכלה.
  2. הדבר השני הוא הבנת מרכיבי הויסות שמשפיעים על התפקוד של אלון- אלון מציג תת רגישות במערכת שיווי המשקל ולכן חייב לספק לעצמו תנועה מתמדת. הוא לא יכול לשבת לאורך זמן במצב סטטי. הוא חייב להיות בתנועה, וזה הבסיס המרכזי להתנגדות לישיבה בכסא האוכל. בנוסף, יש לו רגישות יתר תחושתית בחלל הפה- מה שגורם לו להתנגד להכנסת מרקמים שונים ואפילו כלי אוכל. זו הסיבה לכך שהוא מעדיף מרקמים רכים ונוזליים ויכול לאכול רק תחת הסחות דעת של הנייד.

אז מיפינו את הרגלי ההורים, ונתנו מענה לצרכים של אלון- טיפלנו בחלל הפה, חיזקנו את הגוף ואת תפקודי שיווי המשקל, התאמנו את הסביבה לצרכים והופ- זה קרה.

נכון, אלון עדין לא אוכל כמויות מלאות אבל ההתנגדות סביב הארוחות ירדה, הלילות הפכו רציפים ואלון אוכל עצמאית.

גם אתם יכולים לעשות את השינוי, לגמרי בעצמכם! כל מה שאתם צריכים זה כלים!

לפרטים צרו קשר

דילוג לתוכן