חופשת הקיץ מאופיינת ביציאה מהשגרה- שעות השינה, זמני הארוחות, ובכלל מהלך היום.
זה קורה לילדים אבל גם לנו ההורים. גם אנחנו יוצאים מהשגרה- מבשלים פחות, אוכלים בחוץ יותר, מקפידים פחות על הכללים- כיאה לחופשה.
כולנו אוהבים את הרגשת החופש.
כולנו, חוץ מאותם ילדים בעלי קשי הויסות.
אלה שמתקשים להתמודד עם שינויים, שמשקיעים המון מאמצים בניסיון להתמודד עם היום יום.
אלה שהפרת השגרה מוציאה אותם מהסדר הפנימי שלהם ומקשה עליהם את ההתארגנות.

כי כשהסדר לא קבוע וידוע מראש, ושהחוקים שהם רגילים אליהם משתנים- הם כבר לא כל כך נהנים.
והיציאה משגרה היא קצת כמו טיול במציאות אחרת, שבה הם לא מבינים את השפה ואת כללי ההתנהגות.

עבורם- שגרה היא ביטחון- בעצמם, בסביבה בה הם חיים.
היא מאפשרת להם להבין מה עומד לקרות, מה מצופה מהם ואיך הם אמורים להתארגן.
והסדר החיצוני הזה מאפשר להם ללמוד את הסדר הפנימי בתוכם.

ובתקופה שבה הכל יוצא מהסדר, ישנו עוגן חיצוני שמאפשר התארגנות שנוטעת ידיעה וביטחון.
והעוגן הזה הוא אתם- ההורים!

אז אנחנו רק בתחילת אוגוסט, ויש עוד לפחות שלושה שבועות לקראת החזרה לשגרה.
וזהו בדיוק הזמן המתאים להתחיל לייצר עוגנים מובנים במהלך היום.
כי לכל שינוי שנרצה לייצר ידרשו לפחות שלושה שבועות של יישום.

אז הנה שלושה עוגנים בסיסיים שכדאי להכניס לשגרה היום יום כבר מעכשיו:
שינה- מומלץ לבסס שגרת ערב קבועה ולהקדים כל שבוע במעט את שעת ההשכבה. עד אשר בשבוע האחרון שעת ההשכבה תהיה זו שרצויה לכם במהלך ימי הלימודים.

תזונה- הקפידו על זמני ארוחות קבועים ושמרו על תזונה מגוונת ועשירה. נסו לצמצם בהדרגה צריכת סוכרים, חטיפים ומזונות מעובדים והעשירו את התזונה במזונות טריים המבוססים על דגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות.

תנועה- צרו זמנים קבועים לתנועה (משחק/פעילות) ולאחריה אפשרו לילדים זמן לרגיעה- באמצעות משחק משותף, סיפור, עיסוי וכולי.

וכך, לאט לאט, לצד ימי החופש המהנים במהלך שלושת השבועות הקרובים, יתבססו ממחדש מנגנוני הויסות ויאפשרו לילד הסתגלות קלה ונעימה יותר לימי השגרה.

מוזמנים להגיב

תגובות

דילוג לתוכן