מאת- מיכל מירום, אחות ילדים טיפת חלב, מצוות המטפלים במאמאי

שאלת החיסונים מעסיקה ומטרידה הורים רבים- האם לחסן או לאו? האם עדיף לפצל או לתת כמה שיותר חיסונים בפעם אחת? והאם לעובדה שנותנים הרבה זריקות יש השפעה נפשית על התינוק?

הורים רבים מתלבטים בשאלות הללו ולא אחת חשים כי לאנשי המקצוע השונים אין תשובות ואין הבנה או מענה לצורכיהם.

לאורך השנים הורים רבים הביעו בפני חשש רב לחשוף את ילדיהם הרכים, בשלב כה מוקדם בחייהם, לנגיפים הרבים המועברים בזריקות החיסונים בטיפות החלב. הקשבה עמוקה להם גרמה לי להבין את הצורך הגדול במתן ידע ומענה המותאם אישית לכל תא משפחתי.

השאלה הגדולה הנשאלת היא האם נטיב עם ילדנו או נזיק להם עם החיסונים? ואיך מתמודדים עם הפרסומים הרבים, המדווחים, חדשות לבקרים, על תופעות לוואי מאיימות ומפחידות של ילדים שחלו במחלות שונות, החל מחום שלשולים ועד אוטיזם.

כפי שאני רואה את הדברים, התשובה לשאלות מורכבת, פחות תלויה בחיסון ויותר תלויה במצבו ההתפתחותי, גדילתי, בריאותי של התינוק.

מצד אחד- בראי הזמן אכן חיסונים מיגרו את המחלות ומנעו מוות ממיליוני ילדים. בנוסף מחקרים  מראים  שככל שיותר ילדים לא יחוסנו תרד "חסינות העדר"- דבר שעלול לגרור התפרצויות של מחלות שכבר נעלמו

ומצד שני- בעת עליה לא תקינה במשקל,  בהיקף הראש או בגובה, במצב בו התפתחות מוטורית חושית אינה הולמת את הגיל, במצב בו התינוק לא בשיא בריאותו- יש לשקול בזהירות מתן חיסוני שיגרה ובמקרים מסוימים אף לבחון דחיית החיסונים או אי מתן בהתאם להחלטת ההורים.

לבי עם המתלבטים. מצד אחד יש הסכמה גורפת של הרשויות בדבר כדאיות החיסונים ומאידך, עומדות המשפחות שקוראות מידע שונה, סותר ומבלבל וסטטיסטיקות שלא אומרות הרבה.

לאחר שנים רבות בהן טיפלתי בילדים רבים, אני יכולה לומר שאין תשובה אחידה וקבועה ושכל מקרה לגופו.

לצד מתן ידע ונתונים, בדיקה מקיפה ויסודית שאני עורכת לילד נותנת אומדן לגבי מצבו ההתפתחותי מוטורי תחושתי, בריאותי וגדילתי. נתונים הללו בונים תמונה כוללת של התינוק ומאפשרים בחינה מקיפה ומעמיקה לגבי יכולתו לקבל חיסונים מסוימים ואם בכלל.

כך, ביחד אתכם הורים, אנחנו בונים תכנית חיסונים מומלצת ומותאמת אישית, איתה תוכלו לגשת לטיפת חלב ולחסן באופן מבוקר.

 שלכם,

מיכל מירום

 

לפרטים צרו קשר

דילוג לתוכן