אנו כבר בעיצומו של הקיץ, ורוב ההורים מחפשים היכן לבלות עם הילדים. אחד המרחבים האהובים על הילדים הוא מרחב הטרמפולינות.
מה יש בטרמפולינות שכל כך אהובות על הילדים?

הנה 5 סיבות:
1. גמישות משטח הקפיצה מאפשרת לילדים לנוע ולחוש עצמם קופצים, גם אם הם אינם קופצים עדין. על כן מתאימה למגוון גילאי רחב.
2. מספקת משוב לגוף על הקפיצה- במהלך התנועה נוצר דיאלוג פנימי בין הילד לבין הטרמפולינה. הילד מבין שאם הוא רוצה לקפוץ יותר גבוה הוא צריך להשקיע יותר כוח ברגליו. כאשר הוא משקיע יותר כוח, הטרמפולינה מחזירה לו קפיצה גבוהה יותר.
3. מעוררת את תחושת הגוף הפנימית ומספקת לגוף מידע אודות עצמו- הקפיצות והמשוב מלמדים את הילד אודות גבולות הגוף שלו, מעוררים תחושה באזורים אותם הוא חש פחות ומסייעים לו להתארגנות ולניהול הגופני שלו.
4. מאתגרת את מערכת שיווי המשקל- התנועה המתמדת והקפיצות משלבים גובה, מהירות, שינויי כיוון, יציאה ממרכז הכובד ומחייבים את הגוף לייצב את עצמו כל פעם מחדש לנוכח השינויים.
5. מספקת שחרור, הנאה והרבה שמחה.
ישנן טרמפולינות ביתיות וישנם כאלה המצויות במשחקיות. יש קטנות ויש כאלה המתפרשות על מרחב שלם. הטרמפולינות הביתיות מאפשרות חשיפה ושיפור התפקוד באופן כללי ואילו אלה הנמצאות במשחקיות או המרחבים הסגורים מאפשרות לילדים לקפוץ ולאתגר את עצמם ללא כל חשש מנפילה בשל המשטחים המרופדים.

אז כיצד ניתן לשדרג את משחק בטרמפולינה?
1. קפיצת כוכב- הנחו את ילדכם לקפוץ מנקודה אחת לנקודה מרוחקת כשאתם מדמיינים צורת כוכב. קפיצות אלה יסייעו להתפתחות המרחבית של הילד, להבנת כיוונים ותכנון תנועתי. שינוי הכיוון יאתגרו את מערכת שיווי המשקל וכמובן יספקו אתגר ועניין.
2. קפיצות מהטרמפולינה למשטח ומהמשטח חזרה לטרמפולינה- כך תחזקו את שרירי הרגליים ואת הכוח המתפרץ.
3. הליכת ארבע (הליכת דוב) מסביב לטרמפולינה- הנחו את ילדיכם לעמוד עם הרגליים על הטרמפולינה, להניח את הידיים מחוצה לה על המשטח. אתגרו אותם ללכת באמצעות הזזת הידיים מסביב לטרמפולינה. תוכלו להציע להם לגלגל כדור מיד ליד תוך כדי הסיבוב. כך תחזקו את שרירי חגורת הכתפיים, בית החזה והגו כולו ואת תיאום העין יד. לאלה העולים לכיתה א' יכול תרגיל זה לסייע ברכישת כתיבה וקריאה.
4. דקלמו שירים, ספרו מספרים או דקלמו את אותיות הא'- ב' תוך כדי הקפיצות. תנועה משפרת את יכולת הלמידה, הזיכרון והשליפה. באופן כזה תוכלו לשפר את כישורי הלמידה.
5. התמסרו בכדור תוך כדי הקפיצות. הפתיעו את הילד במסירת הכדור מכיוונים שונים וסייעו לו בכך בפיתוח תיאום עין יד בתנועה, פיתוח קואורדינציה, המהירות והתזמון התנועתי.
תנועה ופעילות על הטרמפולינה היא יותר מסתם חוויה. יש לה ערך התפתחותי ותפקודי גדול מאד. ובעיצומה של החופשה- זה הזמן לקפוץ ולהנות!

שלכם באהבה,

טל

לפרטים צרו קשר

דילוג לתוכן