*עיכוב התפתחותי- כפי שתיארתי בפוסטים הקודמים, גמילה הינה תהליך התפתחותי, המתחיל להתרחש סביב גיל שנתיים ואיכותו תיקבע על התהליך ההתפתחותי אותו עבר הילד. עיכוב התפתחותי עלול לעכב גם את גיל הגמילה. לדוגמא, אם הפעוט החל ללכת לקראת גיל שנה וחצי ויותר, ייתכן כי לא יבשיל לקראת גיל שנתיים לתהליך.
דוגמא נוספת- עיכוב בהתפתחות השליטה בתפקודי חלל הפה (עיכוב ברכישת שפה, ריור מוגבר, פה פתוח באופן קבוע וכולי) עלולים גם כן לעכב את התהליך.

*חוסר שיתוף פעולה או נקיטת יוזמה בתהליך- אם הילד אינו משתף פעולה כלל ונראה כי אינו מגלה עניין, יתכן וכדאי לדחות את מועד תחילת הגמילה.

*חוסר עצמאות- כאמור לקראת גיל שנתיים הילד מתחיל לדרוש לעצמו עצמאות. אם אינכם רואים סימנים לכך, הרי שיתכן וזהו איננו הזמן המתאים לגמילה.

*סרוב, עקשנות, התעקשות של הילד לתהליך- אם הילד החליט כי זה איננו הזמן עבורו, הרפו. הניחו לו להבשיל ואז נסו שוב.

*הבעת סימני מצוקה כגון פחד, חשש, בכי, חרדה- תהליך איכותי איננו יכול להתקיים באווירת מצוקה. נסו להרפות את המתח הנוצר סביב התהליך ושדרו לילד שאתם סומכים עליו שכאשר הוא ירגיש בטוח זה יקרה.

וכהכנה לשידור הלייב שלנו בנושא, ביום חמישי 7/6 בשעה 20:00, בקבוצה הסגורה שנו: "התפתחות ובריאות תינוקות וילדים בראייה הוליסטית", נסו להעריך האם הילד שלכם כבר מוכן לגמילה.
ואם יש לכם שאלות בנושא- שלחו לנו ונענה במהלך השידור.

שלכם באהבה,

טל

לפרטים צרו קשר

דילוג לתוכן