זה סיפור על עידן, ילד מקסים בן שנתיים וחצי שזכיתי לפגוש.
הכל התחיל כשאמו צלצלה אליי וסיפרה על ילד מתוק, חייכן, עדין ורגיש. תחילה סיפרה כי בשנה האחרונה הוא חולה הרבה. היא סיפרה גם שהוא מעט שמנמן, כבד ומסורבל שממעט לשחק עם חבריו בגן ומעדיף לשבת ולצייר. אבל מבחינתה הבעיה האמתית הייתה שהוא כמעט ואינו מדבר והתייעצה האם עליה לפנות לקלינאית תקשורת. אז נכון, קיים סיכוי טוב שקלינאית תקשורת היתה פותרת את בעיית הדיבור, אבל מה עם המשקל? הבחירה שלו לשבת מול שולחן? החולי המתמשך? האהבה לאוכל? כל אלה קשורים גם הם לבעיית הדיבור הנובעת מקשיים תפקודיים.

על מנת לתת מענה נכון לילדים יש להתייחס אליהם כמכלול. ולראייה הזו של 360 אנחנו קוראים "ליווי וטיפול הוליסטי לילדים"- בגישה זו, הילד הוא אדם הוליסטי שכל ההיבטים בתפקודו, בהתפתחותו ובבריאותו קשורים זה לזה.
החל מרגע לידתו, ובמהלך השנה הראשונה לחייו בונה התינוק 5 תשתיות עיקריות, והן המשפיעות על בריאותו, התפתחותו ותפקודו גם בחייו הבוגרים: מוטוריקה, שינה, תזונה, טיפוח בריאות וחינוך. כל אחת מהתשתיות נבנית בשנים אלו באופן פיזיולוגי ומושפעת ממכלול גורמים נוספים וכל אחת מהתשתיות אחראית למכלול היבטים התפתחותיים ותפקודיים.
לכן, כשעולה הצורך לאבחן קושי, יש לבחון באיזו תשתית מדובר אבל בנוסף צריך לבחון את כל 360 המעלות- את כל שאר התשתיות. זאת כדי להבין מה מקור הקושי ובאילו תשתיות הוא מתמקד. בהתאם לכך נבנית תכנית הטיפול- והיא הוליסטית ומקיפה.
בשנים האחרונות מתפתחת ההבנה כי שנות החיים הראשונות קריטיות להמשך התפקוד שלנו כבוגרים. השקעה בשנים אלה הינה חיונית ומכרעת- הן בהיבט התפקודי והן בהיבט הכלכלי. השקעה נבונה בשנים הראשונות לחיים ומתן מענה מניעתי נכון יחסכו לילד ולמשפחה שנים של השקעה טיפולית, כסף, אובדן ימי עובדה והרבה תסכול. אתם כהורים, כמטפלים או כמחנכים (כן גננים/ות ומטפלים/ות, אני מדברת גם אליכם/ן) חייבים שיהיו בידיכם הכלים החינוכיים והתקשורתיים שיסייעו לכם להתמודד עם האתגרים והקשיים. הגישה ההוליסטית מאמינה בשיתוף פעולה של ההורים להעצמת ולהצלחת הטיפול בילד. אי לכך לימוד של כלים פרקטיים והטמעת ביטחונם העצמי של ההורים ביכולתם לתת מענה הינם אבני יסוד בגישת הטיפול.

הילדים הם המשאב הכי חשוב לעתיד שלנו כחברה. הם ראויים לכל השקעה. המסלול של "ליווי וטיפול הוליסטי לילדים" מניח יסודות לחיים בריאים, חוסך התערבויות טיפוליות וכלכליות בעתיד ומהווה את הבסיס לבניית חברה איכותית יותר. אם גם אתם אוהבים ילדים, את הפרטיים שלכם או את אלה אותם אתם מחנכים, בואו ללמוד, לקבל תעודת מטפל ולהפוך את האהבה למקצוע.

בשיתוף מכללת רידמן

לפרטים צרו קשר

דילוג לתוכן