דתיה בן דור שאלה: איך יודעים שבא אביב?
וענתה: מסתכלים סביב סביב , ואם רואים שאין עוד בוץ בשבילים, ואם רואים שנעלמו המעילים, ואם פרג וגם חרצית לכבוד החג קישטו ארצי אז יודעים שבא אביב

סדרת הפוסטים שלנו בנושא התפתחות מסתיימת ולא בכדי היא מסתיימת בפתחו של האביב.

החורף מאחורינו, וזה הזמן בו הפעוט יכול להתחיל להנות מכל היכולות והמיומנויות אותן רכש במהלך השנה הראשונה לחייו. זהו זמן נפלא להתחיל להוריד את שכבות הבגדים, לחלוץ את הנעליים והגרביים העבות ולתת לגוף לחוש את עצמו ולגלות את חופש שבתנועה.

תינוקות, פעוטות וילדים מחפשים תנועה כל הזמן. עולם המושגים והתוכן שלהם הוא עולם מוטורי וסנסורי, הם מגדירים את עצמם דרך היכולות המוטוריות והסנסוריות שלהם, מייצרים קשרי חברות באמצעותם, מפתחים תחושת שייכות דרך השתייכות לקבוצות מוטוריות ולמעשה חווים את העולם דרך התנועה והמידע שהם מקבלים דרך החושים.

על מנת להיות מסוגלים לעשות אינטרגרציה טובה בין כל סוגי המידע המתקבלים עליהם לפתח גוף חזק ויציב.  כך שככל שימצאו עצמם בתנועה מגוונת, איכותית ונכונה- גופם יתחזק, יכולותיהם ישתכללו ומיומנויות הוויסות יועצמו.

אז מה חשוב לעשות בתקופה זו?

  • להרבות ללכת ללא נעלים- ככל שהרגליים יחושו מרקמים שונים כך השרירים, הגדולים והקטנים, יתחזקו וישפיעו לטובה על יציבת הגוף כולה.
  • לבלות את אחר הצהריים בגינות המשחקים- לרוץ, לקפוץ על אבני השפה, לטפס, לשחק בחול.
  • להתגלש- מלמעלה למטה, לטפס על המגלשה מלמטה למעלה, להתגלש על הבטן, על הגב, עם הראש כלפי מטה.
  • להתנדנד בכל הכיוונים- למעלה, למטה, גבוה, נמוך, מהר לאט, בסיבוב- כל תנועה כזו מאתגרת את מערכת שיווי המשקל באופן מעט ומעצימה את יכולות הגוף.
  • להרבות בהליכה ברגל- על מדרכות, על הדשא, על משטחים רכים וקשים שונים.
  • לתרגל רכיבה על אופניים- ללא פדלים, ועם פדלים- תוך שימת לב על לתנועת הרגליים, השליטה באחיזת הגו והקוארדינציה בין האיברים.
  • לשחק במשחקי כדור- לגלגל, להתמסר, לרדוף אחר הכדור, להעביר מהאחד לשני, למסור נמוך, למסור גבוה, ללמוד לתפוס, לגוון את המשחק בכדורים קטנים, כדורים גדולים ואפילו כדורי פיזיו.

ולהנות, להנות ולהנות- איזה  כיף שהאביב עוד רגע כאן!

וגם אנחנו פה איתכם, בכל שאלה ועניין.

ניפגש בפוסט הבא,

ובינתיים, רוצים להיזכר בפוסט הקודם בסדרה? מוזמנים ללחוץ כאן

שלכם,

טל קבסה

לפרטים צרו קשר

דילוג לתוכן