שינה איכותית הינה צורך בסיסי הישרדותי, החיוני לתהליך ההתפתחות של התינוק ולתפקודו התקין בילדות ובחייו הבוגרים. שינה מיטבית תשפיע על תפקודו הפיסי, קוגניטיבי, חברתי, רגשי של התינוק והילד ומכאן החשיבות הגדולה ביישומה.

למרות היותו טבעי, תהליך השינה הינו תהליך מורכב והוא קשור במנגנונים רבים- פיסיולוגיים, הורמונליים, מוטוריים, חושיים, תזונתיים, הרגלים..

תינוקות וילדים, בגילאים שונים, סובלים מקשיים בשינה. אף על פי שהתוצאה הנראית הינה פגיעה בתהליך השינה יש לבחון לעומק את התשתיות ואת היסודות השונים המשפיעים על תפקודו של הילד. זאת על מנת להבין מהו הגורם לקושי ומהי הדרך הנכונה לטיפול.

לעיתים נראה כי הקושי בשינה קשור לתהליך המוטורי- התינוק מתקשה להרפות את גופו, מקשית את גבו ומסרב להתערסל, שנתו קלה והוא מתקשה להתמודד עם מעברים.

לעיתים נגלה כי הקושי הינו תוצאה של מרכיבים חושיים- התינוק רגיש למגע, לריחות בסביבתו, לרעשים..

קשיי שינה יכולים להיות קשורים בקשר ישיר לתזונה- הן מבחינת הרגלי ההזנה הן מבחינת מגוון המזון

ולעיתים נראה כי הקושי מתמקד בעיקר בגישה ההורית.

כל אחד ממצבים אלה דורש התייחסות שונה וספציפית- אי לכך, בנוסף להנחיות העוסקות בבניית תהליך  השינה, נדרשות הנחיות מוטוריות חושיות, הדרכה תזונתית, הדרכה הורית ועוד.

בכך, הרפואה ההוליסטית לילדים מציעה הסתכלות פרטנית, חדשנית וכוללנית על התינוק והילד ועל הסיבות הגורמות להפרעות השינה וע"י כך מאפשרת לבנות תכנית טיפולית המותאמת באופן אישי לכל תינוק וילד ולכל תא משפחתי.

מעוניינים בפרטים נוספים? צרו אתנו קשר

לפרטים צרו קשר

דילוג לתוכן